Pilihlah Aku Jadi Boyfriendmu !

5:59 PG


   boy, handsome, love, lovely, man


Yo wassap jejaka hot sekalian.Selamat datang ke zon merepek makan kerepek a.k.a zon Doktor Cinta versi D'ya Marshmello.Tajuk kali ini sangatlah ohsemmm.Pernah tak korang terpikir *khas untuk jejaka, bgaimanakah mahu menjadi ohsemm di kalangan perempuan yang korang minat? Well, dulu aku pernah ingat ada seorang mamat ni and klau tak silap aku classmates aku.Dan mamat ni pernah tanya soalan yg agak cepumas yg berbunyi :-

wehh, perempuan suka lelaki mcm mane haaaaa?


Bila aku dapat soalan di atas, dahiku terus berkerut dan aku terdiam seribu bahasa *cehhhh, kau pikir ayat novel ke hape?.Dan lalu aku mengaru kepala rambutku yang ikal tanpa kelemumur lalu berkata "what the hell question? mana la aku tahu? Hang ingat aku ni pengkaji dan peramal cuaca sikap ke ape?".Yes, memetik kata-kata blogger doktor cinta kita The Other Khairul, kebanyakkan lelaki adalah PELAKON dan PENIPU kelas pertama.Mungkin statement ni agak sentap, tapi hakikatnya it depends on someone.Kalau nak curang, tak semestinya lelaki je, am i right?


Lelaki gentlemen? Apakah itu? Benarkah si gadis dambakan lelaki gentleman? Nak cakap hari ni aku nak bagi tips, takdelah tips sangat.Just perkongsian ilmu .Lagipun ilmu perlu dikongsi, jgn kedekut.Pepatah mengatakan sharing is caring, caring is loving.Haaaaaa, let me story ciri lelaki apakah yang korang nak bagi awek korang sangkut kat korang, sampaikan girl yang korang suka tu hati dia boleh jadi lembut terima korang, bukan setakat pijak semut tak mati, tapi kena pijak dek gajah pun belum tentu mati tahu? Calon-calon lelaki pilihan gadis adalahhhhh, duummddam *bunyi drum sikit, baru ala-ala Anugerah Skrin cettt :-

 Berkelakuan Baik

Well, berkelakuan baik ni bukan benda yang aneh.Even korang tak suka seseorang tak kira die lelaki ke perempuan, jgn la pamerkan prgai buruk korang  yang lagi mnghodohkan keadaan *aikk, ada jugak ke frasa ni? .Walaupun ramai girls buat fakta dan mengakui mamat korea as her boyfriend, itu semua mengarut.Lagi-lagi laki tu bagi derma dekat orang miskin, tolong nenek tua pimpin die jalan.Haaaaaaaa, tak ke perempuan cair?

 Jaga Nada Percakapan

Macam mne nak control lelaki yg 'over acting' ni ek? Bila seseorang lelaki bcakap dlm nada seuara yg agak tinggi, otomatik orang lain mletakkan korg dlm situasi yg myakitkan? Lelaki yg macho adalah lelaki yg bijak mengatur nada percakapan tak kira dgn siapa pun dia bercakap.Bukan dgn org tertentu je jaga pcakapan, bgitu juga dengan kawan-2 dia.So conclusion is, bukan girls je kena jaga pcakapan, lelaki pun kena amik inisiatif ubah diri ea :)

 Elak Maki Hamun

Para jejaka sekalian, jgn cuba mencari nahas dgn 'menghadiahkan' cacian or kutukan kpd sesiapa je.Kan tak manis kalau lelaki sumpah seranah apatah lagi klau perempuan? am i right? At the end org yang memandang tak akan beri kredit pujian thdap korang, malah mnambahkan lagi persepsi buruk thdap diri korang sendiri.Lelaki yg baik ialah lelaki yg hanya bcakap ketika perlu shaja.

 Belajar Bersabar

Bersabar? Mungkin senang untuk dilafazkan, tapi susah untuk dilakukan right? Yes aku jugak mengaku situation macam ni.But apa salahnya kita belajar slow-slow.As example, andai tahap kesabaran korg sudah hilang, itu petanda kita mudh tewas dgn emosi sendiri.Maybe susah utk belajar brtenang n fikir secara rasional, tetapi berapa ramaikah orang mampu buat?


So, mana satu pilihan anda? Cettttt, perhatian! Ini bukan kisah cinta, tapi sekadar perkongsian ilmu :) Kalau ada salah dan silap, harap dimaafi.Thanks sebab sudi membaca.Salam sayang, D'ya Marshmello.

You Might Also Like

1 marshmallow komen